Soppa minestrone



4-6portioner:
3portioner pasta
3st morötter
1st palsternacka
1st stor gul lök
1st (liten) purjolök
2st vitlöksklyftor
1st förpackning krossade tomater
1st förpackning blandade bönor
2msk tomatpure
1½liter vatten
2st buljongtärningar

persilja
basilika
paprikapulver


Hetta upp olivolja i en stor kastrull. Tillsätt morot, palsternacka och lök, som tidigare har finhackats. Fräs ca 5 min, rör om då och då, tills löken mjuknar. Tillsätt vitlök och fräs 1 min under omrörning. Tillsätt buljong, tomater, tomatpure, vattnet och örter. Koka upp och sänk till medelvärme. Låt sjuda 10–15 min under lock. Vänd ner den förkokta pastan och bönor, låk sjuda ytterliggare nån minut. Smaka av med salt&peppar.




FLER RECEPT, TIPS och INSPIRATION
Råberts mat
1 KarinW:

skriven

Hjälp vad du lagar mycket gott, hinner inte med riktigt Råbert! Undra varför jag aldrig gjort minestronesoppa? Älskar ju soppor?? Ska bli snart och då snor jag ditt recept!

Ha de!

2 KarinW:

skriven

Nu har jag testat, jättegott!

Kommentera här: