http://chiliconkarin.blogg.se/

Då är det dags för en ny gästbloggare på Myadvertisingspace!
Jag som matälskare tycker det är extra roligt att Karin delar med sig av några recept:)
Eftersom jag själv hittade hennes sida när jag behövde matinsperation, med ett mycket bra resultat så kan jag rekommendera hennes blogg och recept skarpt!
-----------------------------------------------------------------------
Hallå där!
Karin heter jag och ska gästblogga hos Robert. Jag har också en blogg men eftersom jag är så bedrövligt insnöad på mat och bak så handlar den bara om det, ja det slinker väl med lite annat ibland också. Skriv gärna en enkel ”Halv åtta hos mig” meny tyckte Robert och nu har jag gjort det, en snabb Italiensk sådan där rätt mycket går att förbereda och det gillar jag.

Lycka till och titta gärna in till chiliconkarin.blogg.se!

 

Bruchetta rostade brödskivor

5 urkärnade tomater 
1 liten finhackad rödlök
1 hg salamikorv i bitar
1 klyfta vitlök
1 näve basilika
2 msk olivolja
salt, svartpeppar
riven ost/feta/mozzarella
(balsamicosirap)

1. Sätt ugnen på grill!
2. Blanda tomater, lök, salami, vitlök, basilika, olja och kryddor.

3. Lägg röran på de rostade brödbitarna och strö över osten.
4. Grilla mackorna högt hett och snabbt!
Extra gott blev det med balsamicocreme på toppen.

CANNELONI 6 port
500 g stora lasagneplattor
12 skivor skinka bladspenat, färsk eller fryst
300g riven ost med smak, svecia hade jag
Tomatsås:
2 fp passerade tomater a´500 g
1 buljong tärning (fond du chef)
1 solovitlök
2 msk olivolja
1 dl hackade örter salt, sockergnutta och svartpeppar
Topping:
2 dl grädde
2 dl creme fraiche riven ost
1. Fräs vitlöken lätt i oljan.
2. Tippa i tomater, buljong och örter och låt såsen småputtra.
3. Lägg några spenatblad en skiva skinka och riven ost på varje pastaplatta och rulla ihop.

4. Lägg rullarna tätt med skarven nedåt i en ugnsform.
5. Smaka av tomatsåsen med kryddor och slå den sedan över rullarna.
6. Blanda creme fraiche och grädde och ringla det överst i formen och strö över lite ost.
7. Grädda i ugn 20-30 minuter i 200 grader.



Efterrätt:
Det här blir en mycket enkel och smarrig efterrätt som går att göra i förväg och vem gillar inte det? Kanske inte det flashigaste av efterrätter men ni kommer inte att bli besvikna, jag lovar! Fyllningen i glassen går att variera i oändlighet med nötter, bär, marshmallows, smält choklad och likörer så blanda i det du gillar bäst! Semifreddo betyder halvfryst så kom ihåg att den ska vara det när ni äter den.

SEMIFREDDO 4-6 port 
4 ägg
5 dl grädde
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
2,5 hg "ädelstenar" (chokladöverdragna jordnötter)
100g Marabou dark med hallon

1. Dela på äggen och vispa vitorna till ett fast skum.
2. Vispa grädden men inte jättehårt.
3. Vispa gulorna med socker och vaniljsocker, mååånga skålar blir det!
4. Vänd ihop allt till en jämn smet.
5. Blanda snabbt i finhackad choklad och ädelstenarna, spara några till topping.
6. Häll glassmeten i en stor form/skål eller i portionsformar.
7. Ställ glassen i frysen i minst 2 timmar.
8. Om du haft den fryst länge så se till att den mjuknat på sig (typ 30 minuter) innan ni äter den.

 

1 Nena:

skriven

Duktigt, ser riktigt gott ut!

Halsingar fran Italien:))

Kramar,

Nena

2 Sarah =):

skriven

Gud, vilka mat rätter.. Robert du får tänka på att detta inte är bra för en gravid kvinna.. hehe

Kommentera här: