Tur att man så ofta får sig ett gott skratt på jobbet!

Här kommer ett exempel från idag:
En medelålders kvinna ringer in, jag svarar.

- Hej! För ett år sedan köpte jag en skinnjacka av er.

- Ok? (......ett år sedan varför ringa nu? men men vi får la se va tanten vill)

- Tycker verkligen att den är jättefin!

- Va bra? (intresseflaggan är hissad)

- Den kostade ju ganska mycket. Alltså den var verkligen värd sitt pris, menar bara att det va mycket pengar.

- Ok? (börjar bli nyfiken på allvar, va kommer det komma för dumt härnäst?)

- Det är nämligen så att jag har gått ner ganska mycket i vikt det senaste året. Så nu har ju jackan blivit ALLDELES för stor. Tycker det vore så synd att bara ge bort eller kasta den. Tycker ju verkligen om den och som ja sa tidigare så köpte jag den för ganska mycket pengar.

- Så va kan jag hjälpa dig med?(NU ÄR INTRESSEFLAGGAN HISSAD PÅ ALLVAR....va är det hon vill?)

- Jag undrar om jag nu kan få byta jackan till en mindre storlek?

- Nu???Efter ett år???För att du har gått ner i vikt??? Tyvärr, TVÅ VECKORS bytesrätt/öppet köp har vi här.

- Ok. Tack i alla fall, ville bara kolla.

HAHahaahahaha....ÄRLIGT TALAT?! 
1 Lilla J (Jennie):

skriven

Hahahahahahaha, den va bra den! :)

2 Jessica:

skriven

försöka kan man ju alltid ;)

3 Mimmi:

skriven

hahaha. ;) vi får en del "dumma" samtal ibland, men erkänn, de ger en ett gott skratt. ;)

Kommentera här: