Tortellini med parmesan- och citronsås

Det finns inte många ljuspunkter per dag när jag ligger hemma och är sjuk. Därför finns energi till att lägga nr lite extra tid på det som jag älskar, att laga god mat.

(hörde precis att det ska bli en ny säsong av Sveriges mästerkock.....;)


Citornen är viktig till denna rätt. Behöver både saften och skalet!
Tyvärr så blev det inte så mycket mer bilder under tiden som jag lagade detta eftersom jag va oerhört fokuserad:)


 

 
Med denna rätten så blav jag imponerad över mig själv:)
Detta är nämligen ett recept som ja kom på av ren inspiration!

Lax:
Den stekte jag bara med havssalt och vitpeppar

Tortellini:
Jag valde färsk pasta med tomat&mozzarella fyllning

Citron/ost sås:
Smält lite smör
Creme fraiche
Skal och saft från en hel citron
Hackade bitar soltorkad tomat
Lite mjölk (beroende på hur tjock ni önskar)
Basilika
Mycket riven parmesan (tänk på att inte såsen ska koka när du häller i osten, kan bli trådigt)
Salt & Mycket peppar

Till sist så är det bara att vända ner den nykokta tortellinin i såsen och servera!!!
Smaklig måltid:)

1 milla:

skriven

Det låter jätte gott

2 Mona:

skriven

Ah men va f...n du ska ju definitivt INTE sitta på Bonprix, utan satsa på att bli KOCK ist ;) du har ju det som krävs helt klart tummen upp go for it ....

3 KarinW:

skriven

Jag älskar citron så det där gillar jag! Håller med Mona se till att göra något av kockdrömmen Råbert! Själv är jag för gammal och får nöja mig med att drömma.....

Ha det fint och hoppas du är piggare/Karin

Kommentera här: